onsdag 14 april 2021

Längtan efter lycka i låda

Vet ni vad jag har i garaget, i en stor låda? Äkta materiell lycka det kan jag lova!
Där står nämligen en alldeles ny keramikugn! Jag kan nästan inte tro det är sant. Varför står den i en låda i garaget kanske du tänker...
Jo för den ska stå nere i vårt förråd, där ska jag ha min lilla verkstad...men det måste röjas lite till där innan den kan sättas på plats.


Vi har bott i vårt hus i tio år nu...och i ärlighetens namn så har vi aldrig fått ordning i de här bi-utrymmena..som förråd och garage till exempel. Om man på det lägger två dödsbon, min mamma och mannens mamma så blir det rätt mycket att få ordning på. Mest efter min mamma då jag var enda barnet...och det är ju inte hur kul som helst med garage/förrådsstädning, tycker iallafall inte jag.


Det är inte sjukt mycket rensning kvar i förrådet nu faktiskt...men så har man ju begåvats med lite fysiska hinder och uppepå det migrän hela helgen. Efter att den släppte blev jag alldeles för glad så då dristade jag mig till att klättra upp på vinden med lite bråte, jag menar bara fina saker såklart, vilket gjorde att kroppen (som ju alltid är lite motsträvig, den blir ju det av fibromyalgi och me/cfs) fick ett totalt tokspel i ryggslutet. Sitta går ok men stå, gå och ligga är tam mig f... omöjligt! Jaja det lugnar väl ner sig en vacker dag, och då ska jag inte bli så glad :) utan röra mig med förnuft så ska nog min "lycka i låda" komma på plats till slut.


Jag längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar