måndag 8 mars 2021

Rekordtuttar

Har ju glömt att tala om hur det gick för Annas Tutte 2020. 
Mitt projekt som jag kört varje år sen 2012, där 90% av intäkterna går till Bröstcancerfonden.
Kan stolt meddela att vi inte bara har ett resultat,
vi har även ett rekord!
3317:-
Nåt bra med året 2020 alltså, jojomän.
Under fliken "Annas Tutte" kan du se hur det gått de andra åren. Där finns även ett mönster på tutten om du vill virka en tutte själv.


Det blev fullkomlig hajp efter mina tuttnyckelringar :)
Då får man ju ha i minne att jag virkar och monterar varendaste en själv. Jag sålde typ 40 stycken (sen sålde jag ju lite annat också) och jag hade inget lager, förutom en som jag tänkte köpa själv för min har jag slitit ut, när jag öppnade Annas Tutte försäljningen. Så det blev ett väldans tuttmakeri vill jag lova.
Har fortfarande inte gjort någon åt mig själv än :)   



Dagen till ära, den Nationella kvinnodagen så lägger jag väl också ut inte bara tuttar utan även dessa vantar. 
Har gjort med kvinnotecknet förut och letar och provar för att hitta ett bra sätt att göra det, denna gång provade jag att brodera dit det efteråt...mjaa..ska nog försöka igen när sticka-vantarfrossan anländer nästa gång.
 Vantmönstret är ett gratismönster från Järbo, jag tror det är det HÄR mönstret. Jag stickar i Raggi eller liknande garn. Så gör jag egna mönster på dem, jättekul. Här har jag bytt ut resåren mot nåt mönster jag hittade att sticka disktrasor i, HÄR hittar du det mönstret om du vill sticka disktrasor eller använda det som resår du med :D

Tuttar och kvinnomärken, det var allt rätta dagen att lägga ut det vill jag lova.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar