torsdag 25 februari 2021

Ännu en bebisfilt

Hej hopp!
Nu var jag här igen, hur har ni haft det detta konstiga år?
Vi har haft både bottennapp och mirakel.
Bottennappen har varit en del, men det är ju roligare att tänka på mirakel..eller hur? Så jag tror vi koncentrerar oss på dem.
I november kom vårt sjätte (! helt galet ju) barnbarn och Lilla B (5,5 år) blev storebror till Gereon.

Och såklart måste Lilla G ha en filt, precis som alla de andra barnbarnen.
HÄR kan du se Lilla K:s filt med länk vidare till de andra filtarna samt till mönstret om du blir sugen att virka en du med.



Eftersom han kallades Mario i magen så är det ju klart att han måste ha en Super Mario mobil över skötbordet och i vagnen, det fattar ju alla! Frivirkade Mariogrejerna efter bilder, hade inte superkoll på hur de såg ut faktiskt :) 



Här är han, sötaste Lilla G, i en traktordress jag sytt. 
Helt plötsligt fick jag en sjuk lust att börja sy lite igen. Men hur gick det då?! Symaskinskraken hade ärgat ihop totalt. Fick lämna in den på lagning...höll på att bli galen innan jag fick tillbaka den. Inte bara för jag var "så taggad" (som Lilla Y skulle ha uttryckt det) på att sy utan för att stället jag lämnade in den på var så in i bängen krångliga och hade svårt att komma ihåg vad vi bestämt från gång till gång...morr. -"Nu måste du lova att lämna in den på service regelbundet" sa hen i affären. Det lovar jag, jag lovar också att det inte blir på samma ställe.. 


Idag är allt grått och blåsigt...men för någon vecka sen, wow va fint det var! Vi hade skridskobana på isen nedanför huset och hade alla barnbarn med familjer och några till som åkte och grillade korv så det stod härliga till. Fantastiskt!



Nu börjar man, trots att det faktiskt bara är februari, längta till v och v = vår och vaccin. För trots att mannen och jag faktiskt klarat oss igenom konstaterad covid så skulle det kännas bra med lite vaccin också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar