söndag 18 augusti 2013

Crea Diem

Pratas mycket om Carpe Diem...fånga dagen, jag för min del tycker att Crea Diem är ett mycket bättre citat...alltså skapa dagen. Alla dagar är kanske inte så lätta att fånga, ibland kanske man inte ens vill fånga dem som de är...men man kan alltid skapa sin dag, sätta sig en stund i solen, läsa en god bok, träffa en vän, dricka en kopp kaffe eller kanske virka lite ;)
Man kan också välja hur man ser på sitt liv och sin situation...är glaset halvfullt eller halvtomt ni vet. Det behöver dock inte vara plättlätt, ibland kan det kännas som att delar av omgivningen tycker att det naturliga vore om man såg glaset som halvtomt...
Men jag vägrar! Crea Diem, mitt glas är halvfullt ta mig sjuttsingen!

Tavlorna har jag målat på rätt små canvasdukar som jag hittade i mitt mer än halvfulla förråd av pysselgrejor ;) Var kul, blir fler!

Nu ska jag försöka ta mig ur onepiecen och börja dagen...var på gatufest igår. Företaget HerrPersson arbetar åt fyllde 40 år och hade ihop med en rad andra företag på "gatan" bjudit till gatufest...mycket trevligt! God mat, trevliga människor och strålande underhållning med Per Fritzell som toastmaster (han bor faktiskt i vår lilla stad) och andra fantastisk lokala musiker....kul var det och sent blev det :)

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar