fredag 15 november 2013

Mössor och viktigt bloggtips

Blev som det brukar ;) kunde inte hejda mig när jag väl börjat virka mössor utan det har blivit fyra till...mönstret till mössan hittar du HÄR hos Kungen och Majkis.
 En grå med paljettränder till lilldotra...med eventuell tofs, "beställaren" var inte säker :)
 Några till, varav en till stordotra...
 Här löpte jag totalt amok, det var så kul att virka i det multifärgade garnet från Ullared. Det blev både mössa, handledsvärmare och sjal i kärleksknutar.
Tur att lilldotra och jag ska stå på julmarknaden i Nora så kan jag ju iallafall tänka att det är därför jag virkar :)

Nu över till något helt annat. En fin och klok kollega till mig har startat upp en blogg om den osynliga psykiska ohälsan. Så bra initiativ! Beviset på att det finns ett behov av att prata om det och göra det synligt är väl också att på bloggens första 30 timmar fick den 2000 besök! Kolla in den du också! HÄR hittar du den.

2 kommentarer:

  1. Fina mössor! Mina mössor har en tendens att alltid bli för stora eller för små. Aldrig lagom...

    SvaraRadera
  2. Det är lite trompe l'oeil över mönstret!! Blev lurad att tro att det var stickat, inte virkat!! :o) Jättefina mössor!

    SvaraRadera