lördag 26 april 2014

Guds gåvor

Sagt det förut och säger det igen...billig vaxduk det är en av Guds gåvor till mänskligheten :)
Till påsken sydde jag (det är ju så kul att sy i vaxduk vet ni, prova!) tre "påsar" till barna med sambos som jag fyllde med lite påskgodis. Ska nog sy en ugglepåse till mig själv också...man kan ju ha den i tvättstugan och ha den ensamma strumpan i...eller i pysselrummet...eller i badrummet...eller...

 Gjorde botten av prickig vaxduk för att....tja jag kan :)
Annars har vi fantastiskt vårväder här, så skönt! HerrPersson och sonen är och hämtar hem båten så nu går det mot vår och sommar på riktigt!
Till lunch blir det lite grillad korv och på eftermiddagen ska vi gå på manskören Harmonis vårcaprice där de har två gästartister, den ena är hemlig och den andra är Sarah Dawn Finer...jag gillar Sarah Dawn Finer :)

En av Guds än större gåvor, än vaxduk, ligger fortfarande i lilldotras mage...och vi väntar och väntar och längtar och längtar..

2 kommentarer:

  1. Så fina påsar! Otippat att du skulle välja just ugglemönster till dessa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja eller hur? Fast egentligen är min största djurpassion kossor, ugglorna har liksom bara nästlat sig in i mitt liv...lättare att virka ugglor än kossor kanske ;)

      Radera