tisdag 23 juni 2015

Väntan på en medborgare

Vi väntar och längtar till den nyaste lilla världsmedborgaren som är på väg in i vår familj vilken dag som helst. Och såklart att mitt nya blivande barnbarn ska ha ett babynest...det är ju så mysigt att gosa i när man är så liten så liten.
 Har gjort två babynest innan ett till lilla Y, det kan du se HÄR, och ett på beställning, kan du se HÄR.
Beskrivningen på babynest hittar du till exempel HÄR, bara att googla vidare om du inte gillar den beskrivningen. Jag har inte som i den beskrivningen fyllt själva bädden med kuddstopp. Jag har använd fyllnadsvadd till "kanalen" runt om och klippt till en passande bit tunn madrassvadd...eller vad det heter till botten.
Karttyg känns väl passande till vår nya världsmedborgare eller hur?

Idag har jag tagit mitt premiärbad i sjön för att jag blev varm (har ju badat innan i år men inte för att jag blev varm i solen). Det var faktiskt riktigt ok i vattnet. Liten sjö som värms upp snabbt vid vår brygga så det måste ha varit minst 17 grader iallafall. Hoppas på behov av mååånga fler bad innan hösten kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar