söndag 27 december 2015

Tomtebesök

Så har då årets jul kommit och passerat...till fröjd för en del och till förtret för andra. Själv är jag en obotlig julgillare. Fast det handlar inte så mycket om själva julafton som om hela juletiden i mitt fall. Tycker det passar alldeles utmärkt med lite ljus, julmusik och godis i denna mörka årstid.
Nåväl, vi hade alla tre barnen med deras sambo och våra två barnbarn samt våra mammor här dagen innan julafton för att fira. Det var mycket trevligt...och lite hostigt och hest som det kan vara i december. Det delades ut julklappar åt alla håll och även barnbarna hade fixat julklappar åt sina föräldrar med hjälp av självaste tomten (ho ho ho)..
 Lilla B (5 månader) hade fixat till en kudde med sitt fotavtryck på (från när han var bara två veckor) som han gav till sin mor och far.
Och lilla Y (20 månader) hade gjort en finfin teckning med "tontar" som förvandlades till magnethjärtan till släkten. Lycka att ha en egen lamineringsmaskin...jag menar för tomten alltså ;)
Och visst dök tomten upp trots att det var en dag för tidigt...tror han var glad att få dela ut några klappar lite tidigare...han har ju liten aning snoigt på julaftonen.

På självaste julafton då? Ja då var vi alldeles själva HerrPersson och jag, vi tog en sväng och tände ljus hos våra pappor som inte finns med oss på jorden längre och sen badade vi spa-bad och drack bubbel i tre timmar (det var nämligen inte bara julafton, det var 30-årig förlovningsdag också) och så åt vi förstås rester av julmaten från dagen innan...skön dag med andra ord. Enda smolket i bägaren var att jag var så hes och skrovlig så jag kunde inte delta med kören på midnattsmässan...eftersom jag inte fick fram en enda kontrollerbar ton :)

Hoppas din julhelg varit full med frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar