fredag 14 december 2012

Tomtemassakern

I morse när jag kom upp ur sänghalmen hade någon katt, som haft tråkigt framåt småtimmarna, roat sig kungligt med den lilla nålfiltade tomte jag gjort...kul att den kan sprida lite glädje iallafall..;)
Såhär såg den ut innan tomtemassakern inträffade...
Men jag ska inte vara helt orättvis...med lite fiffilur kan jag nog få den att återta sin forna glans igen...tror jag.

Igår var det redan Lucia, hej vad tiden går! Jag har den stora förmånen att jobba på en skola vilket innebär att jag varje år får möjlighet att njuta av Luciafirande trots att mina egna tre juveler sedan länge passerat det stadiet. På kvällningen deltog min kör AndraOrd och sjöng vid luciakröningen av Bergslagens lucia så då fick jag en dos till...mysigt värre!
Tidigt i morse drog stordotra, sonen och deras sambos mot Munchen för att hämta upp svärdotras syster och sedan vidare mot Sydafrika i tre veckor. Lite tomt härhemma men så roligt för dom! Jag, herrPersson och lilldotra med sambo får hålla ställningarna över julen när släkten kommer...det ska nog ordna sig det också :)

Ha nu en riktigt skön fredag! Det ska jag...men först lite kaffe...och lussebulle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar