söndag 9 december 2012

Andra advent

Länge sen sist...jag vet, har fortfarande inte hunnit/orkat komma tillrätta med mina bildproblem...

Idag denna andra advent tycker jag att min lilla tomte att ha runt halsen passar fint in, gjord i cernit- eller möjligen Fimo-lera för nåt år sen.
Igår firade vi lillejul här hemma med våra tre barn och deras sambos. Fyra av dom åker nämligen på en treveckors-tripp till Sydafrika på fredag så vi passade på att jula lite innan. Mycket julmat och tunnbad i den kylslagna stjärnklara kvällen hann vi med. Vi badade tunna tills vi var alldeles yra i kepsen av det varma vattnet och den kalla luften...
Alldeles underbart att få umgås med dem!!

Mycket har verkligen hänt denna helg...julfest med jobbet i fredags, lillejul i lördags och idag har vi varit först och firat svärmor som fyllde år och sen hem till vänner och fikat (och fått världens godaste saffranssemla mmm...) Nu tror jag dock att jag slår mig ner i soffhörnet och virkar vidare på julklapparna :)
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar