lördag 2 mars 2013

Elefantpiruetter i solsken

Mars månad är väl ändå en vårmånad va?! Jag tror det, lite sol och dropp från taken så är man helt såld på ljuset :) Härligt!
 Även den lilla elefanten gör piruetter i solskenet minsann!
Elefanten är virkad efter ett mönster som du hittar HÄR, superlätt och roligt att virka! Inuti magen placerade jag en sån där gul plastbehållare som finns i kinderägg med lite skrammel i, så den skramlar lite också. Jag gjorde mindre antal varv på magpartit så den blev lite kortare än mönstret, mest för att jag inte var säker på att garnet skulle räcka annars. Bloggen Sveas punkt där jag lånat mönstret ifrån är en jätteskön blogg så om du inte har hälsat på där än...gör det!
Denna lilla sötnoselefant, virkad av ett melerat bomullsgarn jag köpt på rea någon gång i tiden, väntar nu bara på att ägaren ska komma ut i solljuset :)

Hoppas solen har lyst på dig också idag!

1 kommentar:

  1. Så fin!! ;) vad kul att du vill virka den :) klart det piggar upp!

    SvaraRadera