fredag 28 juni 2013

Tjatiga skallar

I min bästa gamla fåtölj, fulsnygg som få ligger min alldeles egna döskallesjal. Många skallar blev det på den då den är virkad i ett mycket tunnare (bomulls)garn än de andra döskallesjalarna jag gjort. Mönstret hittas som vanligt HÄR!
Det var någon som berättade om en kvinna som aldrig gjorde samma sak två gånger (när det gäller handarbete alltså!) Hade hon gjort en grej efter ett mönster så var det liksom klart, då var det inte roligt att göra samma en gång till. Sån är inte jag! När jag gjort en grej som blev bra kan jag knappt vänta tills jag får göra den en gång till, i en annan färg eller så. Därav blir det ju aningens tjatigt här på bloggen förståss, när samma grej kommer upp i en mängd variationer...men sån är jag :)

Fåtöljen (för att hoppa tillbaka till den) ärvde med ett hus vi köpte. Vi har faktiskt en hel del såna möbler, som vi ärvt med hus vi köpt. Det blir lite roligt, som om de har en egen historia och att de valde oss istället för tvärt om. Och just denna fåtölj är inte bara en fåtölj ska ni veta! Den går även att bädda ut till en säng! Jag bara älskar den...lite sliten, ruggig och klumpig, men skön!
Fredag idag. Har varit och tränat, ätit lite frukost och nu tror jag bestämt att en kaffe med virknål står på agendan...i fåtöljen kanhända...:)

3 kommentarer:

  1. Fint i vitt, tycker jag! Mysig fåtölj!!
    Ha det gott!
    /Pia

    SvaraRadera
  2. Jag gör också gärna samma sak flera gånger. Supersnygg blev den och vilken härlig tapet du har. Kram carolina

    SvaraRadera
  3. Men så häftigt att få grejer med på köpet och särskilt när de är så FINA. Wow för den tapeten :) Jag är oxå sån att det görs flera av samma och har det varit bara en, så har det varit något som jag tröttnat på under själva skapandet. Men du tack för dina fina ord inne hos mig :) Det värmer in i hjärtat. Kram Anna

    SvaraRadera