torsdag 16 januari 2014

Nytt år...nytt projekt

Nytt projekt på gång...lite hemligt än så resultatet låter vänta på sig ett tag här. I verkligheten är detta projekt faktiskt nästan klart :) har även börjat på ytterligare ett hemligt projekt :) Många färger går det åt...
 Nåt som inte är speciellt hemligt är det kuddfodral som jag helt plötsligt sydde...säger helt plötsligt för jag har tänkt sy kuddar i flera år, har lagt resttyger i travar, tappat bort travarna, hittat andra tyger, köpt billiga kuddar på Ikea att ha som innerkuddar...så jag blev rätt rådlös själv när jag plötsligt gjorde ett. Blev lite juligt dock, hittade traven med tyger jag tänkt göra julkuddar av :) och när man är igång är det bara att köra...än så länge har det bara blivit ett, hoppas verkligen det blir fler, vill så gärna ha många kuddar.
Just detta är sytt av gamla gardiner, rester från när jag klädde om köksstolarna, en bit av en filt och en bit av ett guldtyg som min mamma fick skickat från USA från hennes kompis som bodde där (skulle tro att hon fick det på 70-talet).

Snöigt i Lindesberg idag, på förmiddagen var jag ut till minneslunden och tände ljus för pappa...det blev att lysa så vackert i snön, när jag väl hade pulsat mig fram.

4 kommentarer:

  1. Nu har jag virkat en liten uggla. Tack för den fina beskrivningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du ville använda dig av min beskrivning!
      Ha en skön dag!
      Maria

      Radera
  2. hej ! här har jag nog inte varit och hälsat förr ... roligt att kolla in på bloggar , man hittar så mycket fint och roligt , idag leta jag på ugglor och det hitta jag hos dig .. mönster allt .. en sån tur man kan ha ... Ha det bäst och tack för mönster

    SvaraRadera
  3. Jag har virkad en uggla från ditt mönster . bra mönster och rolig var den att virka .. så . tack för mönster ..... vill du se så kolla på min blogg .
    http://ingmariepysslar.blogspot.se/

    SvaraRadera