lördag 3 maj 2014

Lilla Y

Alltså det här med att bli mormor! Jag kan vakna mitt i natten och bara måste titta på bilderna jag har av underverket i min telefon :) Kära nån...det är underbart! Hon är underbar!
 Virkade såklart en tröja åt underverket...
 På knapparna kan man se vad hon ska heta istället för arbetsnamnet Knocklan :)
Kommer inte ihåg var jag såg idén med att göra knappar med nio hål, vilket gör det möjligt att sy fast dem i bokstäver. Kul idé! Jag gjorde mina knappar av Fimo-, eller om det var cernitlera.

Blomman virkade jag lite på fri hand och sydde fast en liten rund knapp i mitten (och ja, jag sydde fast den ordentligt ;) )
Mönstret till tröjan hittade jag i boken nedan. Boken hittade jag på Erikshjälpen för det prisvärda priset av femton riksdaler.
Tröjan är virkad i Svarta Fårets Tildagarn, i ljuvaste turkostprecis som bebisfilten jag virkade åt henne tidigare :) HÄR kan du läsa mer om filten.
Idag har hon varit här, lilla Y och hälsat på. Jag har bytt blöjor två gånger, gillar att byta blöjor :)
Ha en god helg!

3 kommentarer:

  1. Gratulerar till lilla underverket, längtar så efter barnbarn.
    Såå fint du har virkat, helt underbar tröja och filt.
    Tror jag ska försöka mig på något liknande till någon av
    mina vänners barnbarn.
    Solig hälsning från Monica

    SvaraRadera
  2. Fint namn! O söt kofta! Den där boken har jag spanat efter men ej lyckats hitta än.

    SvaraRadera
  3. Förstår din glädje över ditt lilla barnbarn, livets efterrätt :)
    Härlig färg på den fina lilla tröjan.
    Kram Annika

    SvaraRadera