onsdag 28 maj 2014

Glittrande knutar av kärlek

Kärleksknutar kan väl aldrig vara fel? Bara namnet är ju underbart! Lilldotra fick syn på mitt garn jag köpt, köpt lite sådär på vinst och förlust, blev väl lite kär i det helt enkelt...Järbos Lady glitter...som namnet antyder är det lite glitter i det :) glitter är ju alltid fint. På den tiden jag jobbade med sexåringar i förskoleklass hade vi mycket glitter...på det mesta, hela tiden :)
Sjal av kärleksknutar
 Hon önskade sig iallafall en sjal av det garnet till sin födelsedag, eftersom hon också är lite förtjust i glitter...är det ärftligt månntro??
 Vet inte om glittret syns, men det är lite lagom småglittrigt här och där. Länken till mönstret jag använde första gången jag gjorde kärleksknutar funkar inte längre, men googla...finns både skrivna beskrivningar och på film, det är inte svårt alls bara man kommer på hur man ska göra liksom.
 Här nedan är allra bästaste sonen, lilla Y:s morbror, i matartagen på lilldotras födelsedag...visst är de bara helt ljuvliga?!
Lilla Y ligger så gott, insvept i bebisfilten jag gjort och med ett litet virkat hårband dagen till ära (mamma fyllde ju år).

Hoppas att solen lyser på Dig med idag och att de iskalla vindarna inte hittar innanför Din tröja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar