söndag 23 november 2014

Störtsköna spiror

Mitt i julklappstillverkning och julmarknadstillverkning kunde jag bara inte låta bliii...
 Att göra en virkad Tildadocka...eller ängel, fast min har varken vingar eller skor...än, kanske kommer vi får se. Jag följde ett mönster som finns på svenska HÄR. Spännande som alltid att följa någon annans mönster. Jag slås alltid av att det är bra att göra det ibland för jag lär mig nya tips och trix och får ideér som jag inte skulle fått annars.
 Tyckte att hon blev rätt söt och hon har härliga former! Hon blev mycket större än vad jag trott och det gick åt rätt mycket garn, tur jag fick en del när jag fyllde år tidigare i höst :)
 Alltså bara benen är ju ett kapitel för sig själva, störtsköna spiror blev det! Ja det var kul virkning att se henne växa fram (störtnördigt lät det där, jag vet! Kan inte hjälpas det var kul)...men nu åter till julklappar och julmarknadstillverkning :) ett tag, tills jag får nån ny "måste-göra-just-nu-begär".
 Lite snuvig idag så jag håller mig hemma...och då gick det bara inte längre, var bara tvungen att sätta upp adventsstjärnorna...ledsen ni som är noga med sånt, men det gick bara inte längre! Nu när det blivit mörkt ser man ju inte heller att gräsmattan är grön utanför utan det blir lite julpirr i magen minsann...härligt!
Lite röda julvimplar fick komma på plats också. Lättaste lättast, bara tillklippta och sicksackade.
Nu ska jag tindra lite med snorpappret på säkert avstånd. Hoppas din söndag avslutas betydligt mer snorfritt!

1 kommentar: