fredag 26 december 2014

Glittrande klappar och mumsiga slipsar

Så var julklapparna uppackade och går därmed att visas upp här :)
Vi hade julafton två dagar i rad, den 23:e med våra barn, svärisar och lilla Y. Såklart blev det en del mjuka paket!  
 Lilla Y fick bland annat mössa, halsduk och sockor. Syns inte så bra på bilderna men det ljusgrå garnet är det glitter i...vi gillar glitter jag och lilla Y:s mor :) 
Mössmönstret (i vuxen variant) finns på bloggen Kungen & Majkis, sockmönstret hittade jag i någon tidning och rävhalsduken fristickade jag efter en bild jag hittade på Pinterest.
Den blev lite söt tillsist räven...fick repa upp några gånger innan jag fick till det dock med både storlek och utseende :)
 Såklart fick lilla Y:s mamma och pappa matchande mössor...pappa Y dock utan glitter på...
Stjärnorna är såklart i silvergarn! Mönstret till dem har jag också hittat på Pinterest.

 Lilla Y fick smaka på både potatis, köttbullar och morfars slips när det är jul...mums! 
 Det dök minsann upp en tomte också trots att vi firade dagen innan julafton...tomten var glad men lilla Y tyckte att han var lite läskig. Han hade iallafall roliga paket med sig...han hade dock aningens svårt att läsa på etiketterna, trots glasögon?! Tomten önskar sig kanske nya glasögon till nästa jul...

Ha en fantastisk fortsättning och hoppas att du precis som jag har några skumtomtar kvar!


2 kommentarer:

  1. Hej
    Man blir fantastiskt sugen på att pyssla när man tassar omkring i din blogg. Det finns ju massor med roliga och fina idéer som väcker behöver-göras-begär. Dottern, som blir mamma 14 februari, har beställt en uggle-mobil till barnvagnen och när jag googlade så hamnade jag här. Nu är ju det försent för denna julen men jul-snuttar blir det ju till att göra till nästa år. Det blir ju till att göra tre stycken iof då det finns en liten bäbispojk, som jag är mormor till, på tio månader redan och han blir storebror till sommaren... Många barnbarn blir det❤️
    Kram till dig och din fantastiska blogg, Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar min blogg! Och blir inspirerad, det är ju det man hoppas på.
      Roligt med barnbarn! Och det finns ju såå mycket roligt man kan göra åt dem!
      Hoppas ditt 2015 blir fantastiskt och tack än en gång för dina fina ord!
      Kram
      Maria

      Radera