måndag 10 augusti 2015

Snö och ses i november

Just när solen och värmen hittat hit...vad gör jag då, virkar jag små bikinitoppar eller så...nej då virkar jag snöflingor :S
Köpte boken med hundra beskrivningar på virkade snöflingor i våras...dålig taiming det med! Men om man ska få ihop till en snögubbe så måste man väl börja nu...
 Stärker dem med en blandning av hälften trälim och hälften vatten så att de inte slokar om man vill hänga upp dem...någon gång här framöver.
Mina tankar har ändå rört sig mer om november än sol och värme idag eftersom jag precis kramat och vinkat av sötaste svärdotra som började sin och kompisens resa till Island idag. På onsdag är det dags att vinka av sonen som beger sig också mot Island för att läsa en termin på universitetet där...och ja, sonen och svärdotra kommer att sammanstråla där. Svärdotra ska bara semestra lite med sin kompis först. Och november då? Jo det är nästa gång vi ses, för då åker jag och herrPersson dit för att hälsa på dem :)

Och vet ni...igår blev lilla B tre veckor och han flinade lite mot mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar