onsdag 12 augusti 2015

Vågat under hakan

Varje höst...eller iallafall de tre senaste åren har jag virkat små tuttar i olika stuk och sålt. 90% av intäkterna har jag sedan skänkt till Bröstcancerfonden. HÄR kan du läsa mer om det. Varje höst sedan dess börjar hjärncellerna spralla för att hitta nåt nytt tutte-betonat som kan ingå i årets "Annas Tutte" projekt. Detta år har jag ju sytt en del haklappar av vaxduk...och där började det ;)
Nu har jag gjort en Annas tutte haklapp...är den fööör vågad, tja vi får väl se :)
Någon massproduktion blir det nog inte tal om...men ett gäng såna här ska jag väl få till att komplettera det övriga tutt-sortimentet med.
Att det blev just cancerformen bröstcancer jag säljer och skänker pengar till är en kombination av slump och annat...men jag tänker att all forskning på cancer kommer alla cancersorter till godo...så detta är för alla er som kämpar, eller har kämpat med cancer i någon form <3

I morse vinkade jag hejdå till vår finfina son som nu är på väg till Island för plugg i ett halvår. Spännande för honom och hans sambo och kul för oss som får en anledning att åka till Island och hälsa på senare i höst...men det är klart att vi kommer att längta ihjäl oss efter dom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar