tisdag 30 maj 2017

Sockertoppar och många val...ar

Här är han i all sin glans, Lilla S, mitt senaste barnbarn. I tröjan jag stickade innan han tittade ut till denna världen, söt som en sockertopp är han.
Sockertoppens moster ska få en alldeles egen liten sockertopp inom en snar framtid och frågade mig om jag kunde tänka mig att hon skulle få köpa ett babynest av mig åt den nya lilla sockertoppen tillika Lilla S kusin. Här vill jag bara förtydliga att jag är farmor till Lilla S innan ryktet sprider sig att någon av mina döttrar ska ha en till ;)
 Eftersom Lilla S moster och morbror är mycket trevliga människor och jag ändå tänkt göra nåt till deras sockertopp så passade det ju bra. För det här med att sy och sälja babynest..njaa det är nog inget för mig har jag bestämt efter att ha sytt ett antal. Varje babynest har orsakat en del sammanbrott och tokspel från min sida...man kan ju tänka sig att jag skulle få in den riktiga snitsen någon gång...men nej. Lite utbrott hör nog till mitt babynest-syende.
Hittade ett sjukt gulligt tyg med små valar på.
 Och se...trots några obligatoriska sammanbrott..så fick jag ihop det och det blev riktigt gulligt.
Hade tänkt virka någon liten skallra till och blev så inspirerad av tyget så det fick såklart bli en liten valskallra. Jag frivirkade och den blev riktigt söt. Skrev ner mönstret i all hast som tur var för jag tror att havet är djupt och det kan behövas några fler virkade valar i världen vad det lider.
 Skallran inuti är en sån där gul behållare som finns i Kinderägg med lite ärtor i.
Det värsta med den lilla virkade valen var att den var synnerligen svårfotograferad måste jag säga.

 Efter några dagar med ljuvlig sommarvärme så regnar det idag. Vet ni varför? Jo, vi har beställt fönsterputs idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar