tisdag 3 april 2018

Frukt och skämt

Påskhelgen har gått till ända för detta år. Solig har den varit...om än något kall. Och rätt mycket snö, speciellt vid vår stuga i närheten av Hjulsjö där vi och stora delar av familjen spenderade en natt. Ingen frös ihjäl kan jag glädjande meddela.
Innan vi begav oss på den överlevnadsövningen firade vi denna lilla mannen. Lilla S firade nämligen sitt första år här på jorden.
 Det är så fantastiskt att få äran att följa den ena nya lilla människan efter den andra.
Lilla S fick, precis som sina två äldre kusiner när de fyllde ett, en leksaksspis. Och då behöver man ju lite virkad mat till den...eller hur?!
 Det blev både hamburgare,korv och ägg.
 Och en korg med frukt.
Hade svårt att få hejd på virkandet så det blev både det ena och det andra. Känner du en otrolig lust att virka mat så finns det mönster HÄR, jag tittade lite på bilderna för inspiration och sen frivirkade jag maten. Frukten följde jag DETTA mönster när det gällde banan och vattenmelon, resten frivirkade jag.

Hur gick det med aprilskämt, klarade ni er? Tror jag klarade mig...fast lite kändes det som ett aprilskämt när jag förra veckan för tredje gången satt med företagshälsan (som har varit fantastiskt bra, ingen skugga må falla över dem) och väntade in min arbetsgivare och han inte dök upp. Två gånger har han uteblivit utan förklaring och en gång ställde han in en timme innan (jag har fyra mil att åka dit så jag höll precis på att ta på mig skorna). Så ja, lite av ett aprilskämt känns det att vara sjuk och anställd av Örebro kommun den saken är säker...
Men nu skiner solen och jag ska träffa en vän på lunch och aprilskämtens tid må väl vara förbi nu hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar