torsdag 3 januari 2019

Ur led är tiden, eller kanske bara bloggen...

Nu får vi minsann ta och backa bandet lite, jul och nytt år i all ära men vi måste börja med väsentligheterna först, som att:
Nu är han här! Lilla R har anlänt, Lilla Y har blivit storasyster och vi har fått vårt fjärde barnbarn. Ja, och i ärlighetens namn så har lille Ralf redan blivit drygt fyra månader, han dök upp i våra liv redan i slutet på augusti. Är superdålig på uppdateringar här ser jag ;)
Storasyster Lilla Y var hos oss under tiden han kläcktes och då passade vi på att designa en tröja till honom, fin va?

Sen så virkade jag, som till de andra barnbarnen såklart en filt. HÄR hittar du mönstret till Granny Wheel Square som rutorna heter ifall du blir sugen att göra några rutor.
De andra tre barnbarnen har andra färgställningar i sina filtar. HÄR hittar du Lilla Y:s filt, HÄR hittar du Lilla B:s och HÄR hittar du Lilla S filt.
Sen kom ett önskemål från Lilla R:s mor om en barnvagnsmobil...många är de jag nobbat en barnvagnsmobil...men nu äntligen blev det en. Kanske borde ha nobbat dock, hon ville nämligen ha en älg. Jag kan säga utan att överdriva att den första älgen som lämnade virknålen hade en hel del att önska :D men så småningom så fick jag till en skaplig liten älg i alla fall.
Vimplar fick han också såklart precis som övriga barnbarn. Som vanligt med en del historia i tygerna, svärmor och svärfars bröllopslakan, loppistyg, rester från syrrans babynest, rosa tyg från mina köksgardiner från min allra första lägenhet, tyg från USA som min mamma fick av en kompis. 
Och trots att vi nu är mitt i vintern med jul och nyår i backspegeln så skickar jag med en sommarbild från vår varma sommar med mååånga bad. 
Ska försöka, men lovar inget, vara lite mer up to date nästa gång jag skriver här...kunde knappt logga in på bloggen längre, skamligt! Hoppas er början på det nya året varit god och fortsätter att vara gott under hela vårt nya år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar