lördag 17 mars 2012

Söta burkar

Så skönt med helg efter en intensiv arbetsvecka med långa dagar. Onsdag till torsdag var jag på kurs: John Steinberg, Att handleda pedagoger...bra! Dock känns det som allt susar runt i kupan än...som en liten bisvärm ihop med en del annat. Så det är lite skönt att såhär på eftermiddagen sjunka ner i soffan och virka lite planlöst. Att virka "lock" till glasburkar är då en en utmärkt virkuppgift när man är sugen att virka men inte riktigt vet vad :)
Den första kom till en gång av en sparrisburk som jag insåg var hög nog att rymma virknålar...och när man väl startat finns ingen hejd. Aha, det är detta man kan använda alla glasburkar till när man inte är någon "syltare" kände jag! Perfekt gåbortspresent också! Iallafall ur min synvinkel, vad värden eller värdinnan tycker kan man ju aldrig veta ;)


 Jag och mannen ska bort ikväll så jag får väl ta och fästa trådarna, sy fast rosen och fylla den med lite godis nu då.
(Jag gör som så ofta..virkar på fri hand så jag kan inte tipsa om mönster, men det går säkert att googla fram.)
Allt gott!

1 kommentar: