söndag 4 mars 2012

Servetter, sol och en piruett..

Sol!
Inspirerad av ljuset och vårens ankomst så bytte jag ut de vita servetterna och ljusen till ärtgröna...:)


Servetterna fångas in av ett av mina virkprojekt...drabbades av virknoja, visste inte vad jag skulle göra så det naturliga då är väl att virka 20 st servettringar som matchar stolsdynorna på de nymålade köksstolarna ;)?!
Härligt med sol när man dessutom har helg! Kaffe, godis och en virkning på verandan på förmiddagen både lördag och söndag...

Ny spindelsjal på gång...denna gång ska den bli en liten present till en vän.
När jag satt där i solen och blickade ut över den lilla sjö som tomten gränsar till blev jag så himla sugen att åka lite skridskor. In i förrådet och fram med de gamla vita prinsess-skridskorna och ut en liten sväng på sjön ;) Blev väl inga strålande piruetter men jag höll mig iallafall upprätt.

Ser ni spåren! Det vita en bit ut är inte jag som ramlat utan ett gammalt pimpelhål!
Så skönt det känns att denna vår kunna ta tillvara de soliga dagarna, förra våren slet jag med en D-uppsats och hade inte ro att njuta i solen när den visade sig utan satt innanför fönstret och och våndades.
Denna sköna helg innehöll också ett oväntat besök av en god vän och storsvärsonens 30-årsfest...så många fantastiska människor!

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar