söndag 27 maj 2012

Mors dag

Mmm...vilken skön helg! Och då menar jag inte bara vädret även om det varit fantastiskt! Barnen firade mors dag med mig och mannen i fredags. Började med bowling...lyckades inte slå sonen denna gång, attans, inte en av svärisarna heller...men både mannen och stor- och lilldotra åkte på dingel ;) (I ärlighetens namn så var inte en svärson och en svärdotter med så de slog jag väl inte heller..hmm) Sen grillat och bad i tunnan och i sjön och massor med prat :) Det blev en seeen kväll. 

 Mors-dags-presenter :)
En inte alltför obetydlig del av helgen har även tillbringats här! Med en god bok och lite radio i hörlurarna...det är sånt man bara drömmer om i november...så skönt! 
På lördagen var vi och firade lillkusin som fyllde sex år. Där var också bland många andra lilla Orvar som flyttade in till svåger och svägerska dagen innan...visst är han söt! 
Såklart har det även varit lite virkning också ;) lite planlöst sådär nu när jag inte har något stort ofärdigt projekt på gång. Men lite små mormorsrutor (ska nog bli armband så småningom) samt några armband blev det i skuggan när jag blivit mätt på sol och bad. 
Idag fick jag paket av mannen och brunch (han är bäst!) innan han drog till Kina på jobb. Jag åkte hem till mamma med orkide och citronglass och firade min mor litegrann också.
Hoppas alla ni mammor haft det lika härligt som jag denna helg..det är vi väl värda va?! För det mesta iallafall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar