onsdag 30 maj 2012

När syrenerna blommar

Ätit lunch, fikat och varit en snabbis till Kvarnboden och Smutrongården idag med lilldotra, hon ledig idag och jag halvt sjukskriven en period. Så trevligt! Inte att vara sjukskriven alltså, utan att få tillbringa lite tid med henne såhär en dag när syrenerna fortfarande blommar så fint!

 Syren och liljekonvalj...två favoriter sen jag var liten och som åttaåring kom flyttande från Malmberget i Lappland till Bergslagen. Att nåt kunde blomma så fint och lukta så gott...det var bara ofattbart tyckte jag då!

I måndags träffade jag en "gammal" studiekompis. Så kul, hon har sen vi tog specialpedagogexamen förra sommaren pluggat vidare och är nu också talpedagog...imponerande! Det var värt ett litet bokmärke i form av en princesstårta...eller hur? Till alla sköna böcker hon kan läsa i sommar bara för att hon har lust och inte för att hon måste!

Igår hade vi vårkonsert med kören AndraOrd som jag är med i. Under ledning av fantastiska Peter Tikkanen. Det var så kul! ...Många saker sker medan syrenerna blommar minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar