söndag 5 augusti 2012

Ett sagolikt slut...

Ja så är det dags...sista semesterdagen idag!
Men måste säga att det har varit en sagolik avslutning på en mycket skön semester. I fredags var vi hemma hos goda vänner på deras alldeles nya veranda och blev bjudna på sååå god mat och trevligt sällskap. I går var vi bjudna på bröllop...och vilket bröllop sen, vigseln skedde i det vackraste sommarväder som går att frambringa på en flotte i en vacker sjö. Gästerna befann sig på, tror det var 13 andra flottar och några båtar. Brudparet och deras fyra barn var så otroligt fina...det var helt magiskt...som en saga! Och idag söndag blev jag bjuden på frukost på sängen! Sen har ju solen varit nådig så många stunder på bryggan har det blivit...och många dopp! Om en stund ska vi som grädde på moset cykla ut till ett par vänner och få lite kvällsmat där :) Finns inte mycket att klaga på med andra ord!

 Här kommer en kik på mitt senaste projekt :) Har en enkel klänning/tunika som jag gillar mycket...vilket syns på den numer, den hänger snart inte ihop. Då den var rätt rak med inte så mycket konstigheter tänkte jag att det där måste ju gå att göra själv! Så fram med tyg, klänningen och en penna...ritade av den och så körde jag. Det där med att mäta, nåla och sånt ligger inte för mig när jag syr...det är fullt ös och rally på maskinen...det gick faktiskt rätt bra denna gång. Händer ju såklart rätt ofta att man kör i diket med den tekniken...därför köper jag inga dyra tyger ;)
 Gjorde fickor på min variant...måste ju ha någonstans att stoppa mobilen ;)
Hoppas Du oxå haft en skön dag idag!

P.s
Det går numera att gilla Fru Persson på Pälsärmen på facebook :) Tryck på spindelsjalen i högerkanten så kommer du dit (hoppas jag verkligen..har haft en del tekniska problem...mest med mig själv)
D.s

4 kommentarer:

  1. Snyggt!! Och så bra med fickor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur! Så att man kan ta med sig en söt liten elefant om man vill ;)

      Radera
  2. Fin! Kollat in på din blogg och hittat en massa fin inspiration! söta små ugglor du virkar ska jag virka mig en till nyckelring :) ha en fin kväll/Camilla

    SvaraRadera