tisdag 25 mars 2014

Vimplar till Knocklan

Solen visar upp sin bästa sida så kaffe och lite virkning har skett ute...det blåser dock halv storm så nu måste jag värma mig inne en smula också.
 Kommer ni ihåg att jag ska bli mormor? Har jag nämnt det någon gång?? :)
Till babyshowern hade jag vimpel-ansvar. Ojoj det är ett tungt ansvar vill jag lova!
 Skoja bara, sy vimplar är inte så tungt, inte ens svårt...så jag "svängde" alltså ihop lite vimplar. Gjorde en längd i tyg som kan användas i Knocklans rum sen. 
 Det svåraste med att sy vimplar är att välja tyg! Till slut blev det: lite av det tyg som blev över när jag sydde babynestet, lite guldtyg som min mamma fick från en kompis som flyttade till Usa på typ 70-talet, lite rosaglittrigt från en loppisköpt tröja, lite lakanstyg från svärmors gamla brudlakan och lite nyköpt med döskallar på.

 Gjorde en vimpel i papper också, av presentpapper...mycket klistra blev det :)
Annars så har jag och herrPersson varit i huvudstaden en sväng och tittat på Spök. Förvånansvärt bra! Fast herrPersson som jobbat hårt och var lite trötter tog och slog igen sina ögonlock en liten smula :) men jag petade igång honom igen...ingen rast och ingen ro. Själv är jag bara så glad att jag klarade en sån utflykt utan att få migrän...tjoho! Kroppen känns dock lite som om den vore tillverkad av taggtråd nu...men vad gör det när solen skiner?!
Hoppas du inte blåser bort i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar