måndag 23 februari 2015

Sjal-race

Utanför fönstret slår våren ut...ja eller så var det snöstorm...
Men en liten snöstorm matchar min sinnesstämning fint, ibland är det så satans tråkigt att vara sjukskriven...så snöstorm passar bra till att sitta i soffan och virka sig igenom dagen som är idag, imorgon är det en ny dag.
Oj blev visst lite gnällig...

Alltså jag har ju sagt förut att jag ligger lite i otakt med bloggandet... Så här kommer ett litet sjal-race...det är inte alla jag gjort och glömt visa för några har jag glömt att ta kort på också :)
 Här har vi en Elise-sjal, gjord till mig själv före sommaren.
 Garnet är Järbos Lady glitter och HÄR finns mönstret.
 Det är så lagom mycket glitter i det garnet. Gjorde den för att kunna använda på lilla Y:s dop i början av augusti...var väl sommarens varmaste dag då så den behövdes verkligen inte just då :)
 En till Elise-sjal, denna gång i nåt garn som Hemtex hade...kommer inte ihåg vad det hette, nåt med Autum kanske...??
 Ja sen lite döskallar också såklart...
 Denna i nåt alpacka-garn...mjukt och gott...till mig igen!
 Och den nedan i Svarta Fårets Tilda...den sjalen var en studentpresent. 
Mönstret till döskallesjalen hittar du HÄR.

 Sen lite kärleksknutar också såklart.
Googla kärleksknutar om du vill prova...finns beskrivningar som är både skrivna och filmade så kan du välja vad som passar dig bäst.

Kärleksknutssjalarna var gåvor som för länge sen hittat fram till sina ägare...när jag tänker efter kanske jag redan visat upp den sista...jaja då fick du se den en gång till.

Nej nu ska jag ta en kopp kaffe och gå tillbaka till min virkning för dagen (en sjal..haha) och hoppas på en mindre snöstormig dag imorgon.

6 kommentarer:

  1. Du verden så mange fine sjal du viser! Kjekt å ha litt å variere med både i farge og stil.

    SvaraRadera
  2. Hej. Vad fin elise sjal! Den ser så stor o härlig ut. Har du gjort den större? Är ingen van virkare men vore roligt att testa denna lite större. Ge mig gärna mönstret hur du gjorde! Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Roligt att du gillar mina Elise sjalar! Jag har gjort dem stora...men mönstret är sånt så det är bara att virka på tills man har den i den storleken man själv vill, jättepraktiskt! Mönstret på Elise finns i texten i bloggen om du trycker på HÄR

      Radera
    2. Under andra bilden...skulle jag också skriva men det hängde sig :)
      Lycka till!

      Radera
  3. Hej. Vad fin elise sjal! Den ser så stor o härlig ut. Har du gjort den större? Är ingen van virkare men vore roligt att testa denna lite större. Ge mig gärna mönstret hur du gjorde! Monica

    SvaraRadera
  4. Hej. Vad fin elise sjal! Den ser så stor o härlig ut. Har du gjort den större? Är ingen van virkare men vore roligt att testa denna lite större. Ge mig gärna mönstret hur du gjorde! Monica

    SvaraRadera