lördag 30 maj 2015

Regn, vaxduk och längtan

Kära nån vilken regniger dag! Här i Lindesberg var det vårdag idag, köpmännen hade massa skoj på "stan" (ja den är ju inte så stor :) en gång för många år sen hade jag en vän med barn på besök, vi tog en promenad ner till stan...när vi nästan kommit hem igen frågade hennes son -"När kommer vi egentligen till stan?!") Ja men tillbaka till vårdagen...det var aningens regnigt. Men jag och HerrPersson, stordotra med sambo och lilldotra med sambo och lilla Y vi bestämde oss för att vi tål nog lite väta...så vi gick i regnet. Det gick bra, ingen av oss var gjord av socker så att vi smälte.
 Innan vi gick åt vi lite lunch och då kläckte lilldotra ur sig att lilla Y inte gillar de hårda (praktiska!) haklapparna som finns och att de bara hade två tyghaklappar hemma. Vaxduk! tänkte jag och sen var det igång...jag lyckades vänta nu till kvällskvisten innan lusten blev fööör stor och jag bara var tvungen att prova sy en i vaxduk. Jag måttade efter en gammal haklapp och så körde jag...det är askul att sy i vaxduk! Det är liksom bara att klippa och sen gasa med symaskinen...inte för mycket dock för då kan man få sprätta lite också ;) Jag hade lite kantband som jag ärvt av mor som liksom är av nåt syntetiskt material. Det använde jag, tänker att det blir lättare att torka av än bomullsband. Ja och så var jag själaglad att ha hittat ett användningsområde till dem.
Fler haklappar kommer det helt klart att bli! 
För fler barnbarn blir det ju också...just nu väntar vi på lilla Knorren som växer till sig i stordotras mage och beräknas titta ut om några veckor <3 Köpte dessa bedårande kläder åt Knorren på Polarn och Pyret...det är små kossor på tröjan :) Vi väntar och längtar!
Hoppas att ditt paraply slipper bli blött i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar