måndag 18 maj 2015

Retroljuvligt till Knorren

Fotade lilla Knorrens fina filt en solig dag...alltså inte just idag, skulle haft fönsterputsare här idag men till och med han bangade i regnet i morse.
När lilla Y kom till världen virkade jag en filt till henne...så det är klart att jag virkat en till Knorren också (hen håller sig dock fortfarande i magen på stordotra men fick filten på babyshowern). Knorrens mamma är lite inne på retrostuket så det är klart att Knorren fick en filt i värsta 70-talsfärgerna.
 Lilla Y:s filt kan du se HÄR. Mönstret till rutorna jag gjort filten av, som kallas Granny weel squares hittar du HÄR.
 Lätt och rolig ruta att virka. Använde mig av Svarta Fårets Tildagarn. Gjorde filtarna 6 x 8 rutor = 48 rutor...det är måånga trådar att fästa, inte mitt favoritnöje precis men tur att det blir fint när det är klart! Kollade lite på ett ungefär hur lång tid det tar att virka en sån här filt...och kom fram till att ca 30 timmar behöver man ha tillgång till. Så börja i tid om du också vill göra en bebisfilt :)
Blänker skönt i vattnet på bilderna. I helgen, som ju var en långhelg, var det ju faktiskt lite bättre väder någon dag och då var vi bland annat ute en natt med campern...en camper om nu någon missat det är en sån där som man ställer på flaket på en picup. En gång var det några pojkar i 6-års åldern som titta på oss och sedan utbrast den ene -"Kolla dom har knutit fast ett hus på bilen!!!" Fantastisk uppfinning...och jag lovar, mycket större än vad du kan tro innuti :)
Roligt var det att ta en liten tur. När det sen visade sig att vi styrt kosan till samma ställe som ett par vänner vi inte sett på länge blev det ännu roligare. Tänk hur det kan slumpa sig.
Förutom camping har vi också firat lilldotra som fyllt 25, min mamma som fyllt år och haft lilla Y som nattgäst. Bästaste och gosigaste nattgästen ever! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar