onsdag 1 februari 2012

Änglavinter

I den långa vinterns spår
Trampas frusna blommor ner
Och där ensamheten går
Biter kylan alltid mer
Ändå har jag aldrig tvekat
Mellan mörker eller ljus
För när månens skära bleknat
Har allt pekat åt ditt håll
Och från mitt håll
Kan vi nå varandra?
(Ted Gärdestad)


Så vackert skrivet att man nästan smälter...
Vår brygga ser inte ut att smälta däremot, lite frostnupen minst sagt...konstigt att tänka sig att om några månader är det så varmt (förhoppningsvis) att man bara vill hoppa i...
Fram till dess så får man njuta av lite....


Golvvärme!

Även om dagen var ruggig och kall så avslutades den varmt med afterwork hos trevliga kollegor i deras nya fantastiska hus...

För många år sen började jag måla ljusstakar...det ena gav det andra och rätt vad det var blev det ett jobb under en period. Jag designade modellerna, svärfar sågade ut dem och mannen monterade...familjeföretag vill jag lova!
Nu var det ett tag sen jag målade på allvar, pluggande, husbygge, flytt och nytt arbete kom liksom emellan...men nu börjar det klia lite i penselföringen så vem vet....

Rätt vad det är kanske hon får en kompis....

Allt gott!
 


1 kommentar:

  1. Vilka fina saker du gör Maria. Prinsesstårtan var ju hur gullig som helst :) . Ha en bra dag. Kram pernilla

    SvaraRadera