söndag 26 februari 2012

Vårsol och tidens gång

"Utanför fönstret slår våren ut..."
Nä det kanska var att överdriva...men visst är den på väg! Har tillbringat helgen med mannen i Stockholm där vi flanerat runt i solen, eller i lite regn också om sanningen ska fram...men med sol i sinne hela tiden i allafall. Nu är vi hemma igen och det är bedårande vackert utanför köksfönstret, solen är på väg ner och färgar himlen lite vackert rosa vilket speglar sig i den blanka isen på sjön. Tycker att ljuset och vårkänslorna är viktigare än någonsin i år...varför?! Kan det vara ett tecken på att man håller på att bli till åren kommen?! Hur det än är med den saken så är det iallafall skönt när det är ljust på morgonen och när man kommer hem från jobbet, blir liksom mer tid över på nåt knepigt sätt...På tal om att bli gammal så har jag under detta sista år gått från att använda läsglasögon ibland...till alltid! Vad hände?! Man blir ju rålös! Har numera läsglasögon (såna där för typ 49 kr styck eller 99 kr för tre) i vartenda hörn och såklart ett par i väskan...kul...nja. Piggade iallafall upp dom med ett..gissa...rätt! virkat fodral :)

 
Kul jobb...virkade runt runt med båda färgerna samtidigt liksom så att det inte blev någon skarv. Blomman...ja, den bara kom till på köpet, tyckte att den hörde dit. Knappen hittade jag i min knappburk, sprättade bort den från en tröja jag hade för typ hundra år sen...jag sa ju att jag började bli gammal ;)...passade bra på glasögonfodralet i allafall tycker jag.

Kom ihåg!..bästa sättet att hålla sig ung...titta inte i spegeln med läsbrillerna på!

1 kommentar:

  1. Vilket fint glasögonfodral..knappen blev pricken över...

    SvaraRadera