lördag 2 juni 2012

Vaxduk i mitt hjärta ;)

Brrr...mannen och jag gick just en liten promenad...kallt och blåsigt och som lite grädde på moset...regn! Men inne är det skönt och lite tända ljus gör susen även i juni :) Svårt att tänka sig att det var så himmelens varmt förra lördagen.

Förra lördagen var jag och stordotra och shoppade presenter åt lillkusin som skulle fylla sex år...då föll mina ögon på en låda med vaxduks-stuvar! Wow jag blev superinspirerad! Så långt har det alltså gått att vaxduks-stuvar kan få mitt hjärta att bulta ;) Ännu mer när jag såg stuven med genomskinlig duk...hjärnan började genast snurra om allt roligt (konstigt) man skulle kunna göra.
Häromdagen satte jag så saxen i den och sydde detta...


 En genomskinlig liten "korg" att ha påbörjade....

 virkningar och dylikt i :) Upptäckte att när det var varmt (typ förra helgen) så använde jag den lilla påsen jag sydde till matlådan till virkningen. Den var så praktisk att ha den i när jag var ute på bryggan och uteplatsen...lite väderbeständig sådär...HÄR kan du se matlådeväskan ;)
Nu väntar nåt betydligt trevligare än matlåda dock...nämligen mannens goda cecarsallad :)
Mumsfillibabba!!

2 kommentarer:

  1. Smart med en genomskinlig pågångväska, då blir man ju alltid påmind om vad som ligger och väntar!!
    // Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig! En sådan skulle man haft till alla UFOn som ligger och släpar. Så att man blir påmind om att dem finns!

    SvaraRadera