fredag 3 maj 2013

Maj är här!

Sköna maj är här! Ännu inte med det varmaste majvädret i historien kanske...men snart!
Här hade Valborgsmässofirarna iallafall flyt, blåst, regn och hagel på dagen men framåt kvällningen var det riktigt skapligt ute och det gick att både sjunga vårsånger, se på brasa och fyrverkerier utan att frysa bort ett endaste litet dugg.
Har (bland annat...har lite många projekt igång samtidigt just nu) virkat ett till mormorsrutearmband. Denna gång skickade jag det till stordotra som hade önskat sig ett. Synd att det blir så mycket trådar att fästa bara annars är de himla kul att göra, speciellt när man får spralla lös med olika fina färger.

Just i detta nu sitter jag och väntar på en lunchgäst...en vän jag inte suttit ner och pratat med på evigheter...ska bli så kul!

Ha en skön fredag!

6 kommentarer:

  1. Jättefräscht o fint armband! Ja, visst är det jobbigt det där med trådarna - men snyggt blir det med så många färger tillsammans!
    Hoppas det blev en trevlig lunch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja man får helt enkelt förtränga det där med alla trådar till det är dags :)
      Lunchen blev precis sådär trevlig som det kan bli med en kompis och mycket prat :)

      Radera
  2. Hallå! Jättehärligt och vårigt i alla färger. Kan du inte virka in garnändarna efterhand du byter färg ? Det brukar jag gör, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag brukar virka in trådarna på allt eftersom jag inte gillar att fästa, men just på mormorsrutor tycker jag att det är lite svårt, svårt att lita på att det ska hålla...

      Radera
  3. Läckert armband!! En hit helt enkelt!!!

    SvaraRadera