fredag 11 januari 2013

Randiga raggisar

Så, nu var det gjort! Vardagen har rullat igång...på gott och ont kanske...vad vet jag?
Roligt i alla fall att våra afrikaresenärer nu åter är på svensk mark så vi får träffa dem! Eftersom de var borta över jul så ska vi ha lite julklappsbyte nästa helg...vilket har inneburit att vi har handlat en del julklappar nu...känns lite mysko:)

Ett par vanliga raggisar har jag stickat mellan den hemlighetsvirkning jag håller på med...mer om det senare ;)

Länge sen jag stickade raggisar...dumt, det är rätt kul och ett bra sätt att göra sig av med och använda hopplösa restsnuttar. Det värsta är att man måste (oftast i alla fall..) göra två...kan bli lite tråkigt när man är på tvåan, då vet man ju liksom hur det kommer att se ut redan ;)

Senare i kväll ska vi och gratulera svärson som fyller år...jag lovar, han får varken något virkat eller stickat ;)


1 kommentar:

  1. Fina sockar!! He, he.. förstår precis vad du menar när det gäller att sammanställa paret sockar!! Att göra en styck är ofta inga problem, men... da capon är ofta tråkig.

    SvaraRadera