tisdag 14 maj 2013

Diska med stil

Min hjärtekatt...ni kommer väl ihåg Sally?! har hittat fram till Hjärtekattens insamling, kolla HÄR...väntar nu bara på att få en liten matte eller husse. Roligt att det finns människor som tar tag i och organiserar såna saker, all heder och klang och jubel till dem!!
 Jag har virkat lite disktrasor...lingarn som jag gjort av förut är lite dyrt tycker jag, men så hittade jag på Erikshjälpen rullar med garn av bomull/lin, tror att det är vävgarn egentligen...billigt som tusan. Kört lite snäckskalsvirkning med dubbelt garn på den gula (väldans tunt garn) och enkelt på den rödaktiga. Gör nog ingen mer med enkelt garn...det var lite väl jobbigt...för en disktrasa, men dubbelt går rätt fort och bra :)
Idag denna lite grådaskiga dag har jag varit med mamma till lasarettet på förmiddagen och nu på eftermiddagen fick jag besök av en god, god vän...skönt med såna vänner minsann!

4 kommentarer:

  1. Jättefin! Har funderat på att sticka disktrasor, men inte rikitgt kommit mig för... ;)

    SvaraRadera
  2. Mycket fina disktrasor! Särskilt den rödaktiga med extrafin kant omkring!

    SvaraRadera
  3. Riktigt, riktigt fina!! Tala om att diska med stil .. och flärd!

    SvaraRadera
  4. Härligt inspirerande blogg du har =)
    Älskar dina fina disktrasor <3

    SvaraRadera