onsdag 8 maj 2013

Knutar av kärlek

I samma ljuvt babyrosa (var ett fynd! köpte "några" nystan) som jag tidigare gjort en spindelsjal i har jag nu provat på ett annat mönster av sjal...kärleksknutar. Gulligt namn va?!
 Det var bra virkning för att samtidigt titta på tv eller prata med någon...inte svårt alls när man (läs jag) fattat galoppen. Jag hittade mitt mönster HÄR fast jag ändrade och gjorde bara ett varv med fasta maskor runt om sjalen på slutet. Kommer helt klart att göra fler såna sjalar :)
 Det är väl inte riktigt säsong för dessa sjalar nu när sommaren verkligen visar sitt nylle för oss...jippie!
Nu skådar jag herrPersson på cykel på väg hem till mig :) det är nåt att vara glad för det! Kristi flygare imorgon dessutom så ledig dag...

3 kommentarer:

  1. Alldeles ljuvlig är den! Och varför skulle det inte vara säsong för en sådan nu till sommaren? Tex över axlarna på en ärmlös klänning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...och såklart har du rätt! Passar till sommaren med :)

      Radera
  2. vilken fluffig härlig rosa dröm! Fin!

    SvaraRadera